Dzisiejsza data: czwartek, 21 listopada 2019 roku  http://www.przedszkole21.leszno.pl/ » WIADOMOŚCI KRÓLICZKÓW    
Aktualności | GRUPY PRZEDSZKOLNE | METODY I FORMY PRACY | INNOWACJE PEDAGOGICZNE W PRZEDSZKOLU 
 


Naszą stronę odwiedziło juz 453846 osób.







WIADOMOŚCI KRÓLICZKÓW

MARZEC  U  KRÓLICZKÓW

Tygodniowe tematy kompleksowe i realizowane treści programowe

Ciekawy jest nasz świat

Nasz kontakt z techniką – doświadczenia konstrukcyjno – techniczne – obserwowanie zjawisk fizycznych (magnetycznych), poznawanie w sposób pośredni i bezpośredni różnych form zastosowania techniki w życiu ludzi,

- poznawanie etapów otrzymywania wybranych produktów: papieru, chleba.

Dbamy o nasze zdrowie – uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów – poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu

Nasza edukacja matematyczna – mierzenie przedmiotów, rozumienie stałości miary – poznawanie wagi szalkowej, , porównywanie masy wybranych przedmiotów;

Rozwijamy myślenie – rozwijanie myślenia poprzez układanie historyjek obrazkowych, podawanie skutku i przyczyny

Uczymy się czytać -  rozwijanie słuchu fonematycznego – wykonywanie ćwiczeń różnicujących głoski opozycyjne np. p-b, d-t, wyodrębnianie sylab w słowach,

Poznajemy przyrodę – przyroda w sali i w domu – dbanie o rośliny doniczkowe w sali;

ochrona przyrody – poznawanie sposobów dbania o środowisko

Nauczymy się  piosenki „Kiedy kończy się zima”


Zimę żegnamy na wiosnę czekamy

Poznajemy przyrodę – wiosna

– poznanie właściwości powietrza poprzez zabawy i eksperymenty, poznanie szkodliwej i pomocnej roli wiatru

- obserwowanie zmian zachodzących wczesną wiosną: topnienie śniegu, dłuższe dni, wyższa temperatura

Nasza edukacja matematyczna – kształtowanie umiejętności rozpoznawania cyfr podczas zabaw

- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10

Przygotowujemy się do pisania – nabywanie umiejętności kreślenie w ograniczonej przestrzeni – liniaturze, podejmowanie prób pisania

Uczymy się czytać – rozwijanie słuchu fonetycznego – wyodrębnianie słów w zdaniach układanie zdać z określonej liczby słów,

Opowiadamy – poprawne wypowiadanie się w czasach przyszłym i przeszłym, układanie opowiadań

Nasza grupa – współdziałanie w grupie – uczestniczenie we wspólnych zabawach

Opracujemy imprezę Noc w przedszkolu wspólnie z dziećmi z wykorzystaniem narzędzi twórczego myślenia TOC – Drzewko ambitnego celu, podczas tych działań:

- uczymy się logicznego myślenia

- współpracujemy w zespole,

- wyznaczamy jasny cel

- przewidujemy konsekwencję,

- formułujemy własne opinie,

- dostrzegamy związki przyczynowo – skutkowe,

- uczymy się planowania i dążenia do swoich marzeń (celów).

 

Zielony ogródek w naszej sali

Poznajemy przyrodę – wiosna – zakładanie w sali zielonego ogródka, poznawanie czynników do rozwoju roślin, zachęcanie do prowadzenia kalendarza obserwacji roślin,

- poznawanie zwiastunów wiosny np. kwitnienia wierzby, leszczyny, pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)

- omówienie budowy roślin oraz etapów rozwojowych np. tulipana

Uczymy się czytać – elementarna nauka czytania – rozpoznawanie liter drukowanych małych i wielkich, czytanie krótkich, ilustrowanych tekstów

Nasza edukacja matematyczna – kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia – liczenie od dowolnego miejsca wspak, dwójkami, piątkami

- dostrzeganie następstwa czasu dni, tygodni poprzez pracę z kalendarzem

Rozwijamy myślenie - określanie kolejności czynności podczas wykonywania różnorodnych zadań np. sadzenia roślin

Nauczymy się piosenki „Kwiatowa wróżka”

 

Wiosenna Wielkanoc

Uczymy się czytać – przygotowanie do czytania – czytanie całościowe wyrazów i równoważników zdań

Poznajemy przyrodę – wiosna – obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie,

Nasze zabawy i zainteresowania – wykonywanie ćwiczeń wzmacniających pamięć wzrokową, słuchową i ruchową – nauka pamięciowa piosenek i wierszy,

- dostrzeganie w toku zabaw potrzeb dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych,

Nasza edukacja matematyczna – budowanie szeregu wg wzrastającej lub malejącej liczby elementów, rozróżnianie zbiorów równolicznych i nierównolicznych

Nasza grupa – współdziałanie w grupie – wspólne planowanie, i przygotowanie uroczystości na terenie przedszkola,

Komunikowanie się w grupie – odpowiadanie na zadane pytania i formułowanie pytań

Nasze rodziny – wzmacnianie więzów w rodzinie – kultywowanie tradycji związanych ze świętami Wielkanocy

Nauczymy się wiersza D. Gellner „Obudziły się pisanki”

 

21.03. – światowy Dzień Osób z Zespołem Downa - Dzień kolorowej skarpetki – spotkanie integracyjne wszystkich dzieci – wspólne zabawy.

22.03. – Zajęcie otwarte dla Rodziców – Temat: „Dużo już wiem, wiele potrafię” – kształtowanie umiejętności matematycznych i przygotowanie do nauki czytania i pisania poprzez zabawy , działania plastyczne i ruchowe. Kształtowanie umiejętności współdziałania  w zespole.

23.02. - Dzień talentów – zaprezentowanie przez chętne dzieci swoich talentów – wspólne spotkanie wszystkich przedszkolaków

28.03. – Szukanie Zajączka i Wielkanocne śniadanko w przedszkolu – kultywowanie tradycji związanych z Wielkanocą. Aktywny udział dzieci w przygotowaniach.

 

 

STYCZEŃ  I LUTY U KRÓLICZKÓW

 

Tygodniowe tematy kompleksowe i realizowane cele wychowawczo – edukacyjne:

 Co nam Nowy Rok przyniesie? Zimę , wiosnę, lato , jesień.

 - dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w następstwach dni tygodnia i miesięcy,

- nazywanie kolejno pór roku, miesięcy i dni tygodnia,

- zwracanie uwagi na rolę kalendarza i jego rolę w określaniu dni tygodnia,

- poznawanie wybranych mierników czasu od starożytności do współczesności,

- nauka wybranych tańców ludowych,

- przygotowanie do nauki czytania poprzez rozpoznawanie liter, wspólne czytanie literatury dziecięcej, wyodrębnianie słów w zdaniach,

- udział w zabawach teatralnych, słownych i muzycznych umożliwiających swobodną improwizację.

 Zabawy z Babcią i Dziadkiem

- stosowanie prawidłowych form składniowych w dłuższych wypowiedziach i werbalizowaniu potrzeb i decyzji,

- rozpoznawanie monet i banknotów, porządkowanie i rozumienie do czego służą pieniądze,

- przygotowanie do nauki czytania i pisania poprzez kontakt z pismem odręcznym i ćwiczenia koordynacji wzrokowo – ruchowej,

- wyrabianie nawyków prozdrowotnych  i propagowanie zdrowego stylu  życia – wprowadzenie programu profilaktycznego „Wiem jak dbać o swoje zdrowie”

- udział w spotkaniu z Dziadkami – zaprezentowanie jasełek i słodki poczęstunek.

W kosmosie – tematyka realizowana wg założeń metody Storyline

- rozwijanie zainteresowań poprzez poznawanie wiadomości związanych z kosmosem, gromadzenie literatury,

- zabawy z globusem i mapą świata – wskazywanie kontynentów, mórz i oceanów,

- poznawanie imion i nazwisk znanych Polaków - zapoznanie się z postacią M. Kopernika,

- nabywanie sprawności rąk i rozwijanie wyobraźni poprzez działania konstrukcyjne                              i plastyczno – techniczne,

- kształtowanie orientacji przestrzennej podczas działań graficznych, w zabawach i podczas doświadczeń.

Zanim przyjedzie lekarza – na ratunek

- spotkanie z ratownikiem medycznym p. Gracjanem Piotrowskim – tatą Patrycji

- nauka rozmowy przez telefon z dyspozytorem służ ratunkowych

- nauka określania stanu poszkodowanego wg zasady: słyszę, widzę, czuję i układania poszkodowanego w bezpiecznej pozycji

- zorganizowanie spotkania dla całego przedszkola podsumowującego tematykę tygodnia,

- Masterchef  junior – samodzielne wykonanie pizzy

Zimowa olimpiada

- utrwalanie nazw symboli narodowych i hymnu Polski,

-  kształtowanie logicznego myślenia i pojęć matematycznych poprzez  rozgrywanie gier planszowych, samodzielne konstruowanie gier,

- przygotowanie do nauki czytania poprzez zabawy z sylabami i czytanie równoważników zdań,

- poznawanie wagi szalkowej i jej działania, porównywanie masy wybranych przedmiotów, tworzywa przyrodniczego; stosowanie określeń: cięższy od, lżejszy od, ważący tyle sam;

 

- udział w karnawałowym balu przedszkolnym.

 

W listopadzie będziemy:

 

- poznawali  pracę  ratownika medycznego  i  wyposażenie apteczki,

- nazywali ptaki, które pozostają u nas na zimę i jak należy im pomagać,

- obserwowali i nazywali zjawiska pogodowe występujące jesienią,

- wyciągali wnioski i analizowali doświadczenia badawcze związane z wodą,

- dowiemy się co to jest gama grając na bum bum rurkach i handbells,

- usprawnimy ręce poprzez prace plastyczne – wycinanie, klejenie, składanie papieru i grę na flażoletach,

- doskonalić umiejętność odczytywania prostych sylab,

- tworzyć zbiory, przeliczać elementy i poznawać nowe pojęcia matematyczne,

- doskonalić umiejętność posługiwania się nożem i widelcem, próbować nowych smaków i samodzielnie upieczemy babeczki dyniowe,

- radośnie się bawić, pamiętając o okazywaniu sobie szacunku i przestrzeganiu grupowych zasad,

korzystać z dobrej pogody brykając na placu zabaw i spacerując w okolicy przedszkola,

- rozwijać pamięć i koncentrację poprzez naukę pamięciową tekstów jasełek,

bawić  się w sali zabaw Zaczarowany świat WMB – do której zapraszają nas jesienni solenizanci z naszej grupy

- wspólnie czytać książki wypożyczone z osiedlowej biblioteki

 

PAŹDZIERNIKOWE WIEŚCI KRÓLICZKÓW

 

Króliczkowe wiadomości

Co będzie się u nas działo w październiku?

 

Tygodniowe tematy kompleksowe i realizowane cele wychowawczo – edukacyjne:

Przyszła kolorowa jesień

- oglądanie drzew w bliskim otoczeniu, nazywanie ich, wyjaśnianie zjawiska usychania liści;

- rozpoznawanie drzew po liściach i owocach (dąb, kasztanowiec, klon, jarzębina),

- poznawanie podziału drzew na liściaste i iglaste, poznawanie ogólnej budowy drzewa i roli drzew w życiu ludzi,

- przygotowanie do nauki czytania poprzez rozpoznawanie liter drukowanych i wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni,

- dostrzeganie potrzeb innych, kształtowanie empatii,

- wspólne wykonywanie prac plastycznych, współdziałanie w sytuacji zadaniowej,

- wykorzystywanie materiału przyrodniczego do zabaw matematycznych, technicznych i ruchowych;

Nauczymy się piosenki „Jesienny spacer”,

 Jestem bezpiecznym przedszkolakiem

- realizowanie  innowacji pedagogicznej  „Entliczek pentliczek jestem mały ratowniczek”

- realizacja programu profilaktyczno – wychowawczego przedszkola „Rosnę z Kubusiem bezpiecznie i zdrowo i zachowuję się prawidłowo”

- podnoszenie świadomości dzieci w zakresie udzielania pierwszej pomocy,

Uświadomienie zagrożeń istniejących w najbliższym otoczeniu,

- wprowadzenie pojęcia pierwsza pomoc przedmedyczna,

Kształtowanie poczucia troski o bezpieczeństwo swoje i i innych,

- ćwiczenia analizy wzrokowo – słuchowej wyrazów o prostej budowie fonetycznej,

- z chętnymi dziećmi wspólne czytanie bajek i tekstów wyrazowo – obrazkowych,

13.10.17r. weźmiemy udział w spotkaniu z okazji „Dnia ratownika medycznego” podsumowującym tygodniową tematykę.

Ten tydzień będzie szalony, w sali został tylko papier, sznurki i kartony!

- stwarzanie możliwości do inicjowania zabaw twórczych i konstrukcyjnych wykorzystując materiał naturalny i przeznaczony do recyklingu,

- umożliwienie eksperymentowania, tworzenia, wyboru materiału i wyrażania siebie w różnorodnych działaniach plastycznych, graficznych, technicznych, muzycznych, ruchowych i słownych,

- wyrażanie ekspresji twórczej poprzez czynności konstrukcyjne i zabawy i nadawanie przedmiotom znaczenia,

- podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej np. zagospodarowanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi,

-respektowanie zasad grupowych, współdziałanie z innymi w zabawach i  pracach użytecznych,

- rozwijanie pojęć matematycznych, umiejętności klasyfikowania i szeregowania oraz kształtowanie pojęć liczbowych;

Co robią zwierzęta jesienią?

-  poznanie  na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, niedźwiedzia), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (gromadzą zapasy, zasypiają);

- zwracanie uwagi na zmiany w  wyglądzie zwierząt, np. zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór,

- kształtowanie  wobec  zwierząt  troski i zachęcanie do pomocy,                                                              

- umożliwianie poznawania świata poprzez zmysły, bezpośrednią obserwację i wyrażanie rozumienia otoczenia poprzez taniec, ruch i działania twórcze,

- wdrażanie do koncentracji uwagi i obdarzania uwagą osoby mówiące,

- rozwijanie wrażliwości słuchowej  poprzez śpiewanie piosenek, rozpoznawanie odgłosów i ćwiczenia o ćwiczenia słuchu fonematycznego.

Nauczymy się wiersza D. Gellner :”Jesień u fryzjera”

 

W tym miesiącu czeka nas także wycieczka na polanę w lesie

Obejrzymy teatr „Iluzja”

Weźmiemy udział w akcji charytatywnej „Jabłuszko”

Uczniowie z LO nr 1 odwiedzą nas, by poczytać wspólnie bajki

Pani Klaudia i pani Marysia rozpoczynają w naszej grupie zawodową, roczną praktykę.

 

Przypominamy, że zajęcia z religii odbywają się u nas we środy g. 8.55 – 9.25 i w czwartki  g. 14.00 – 14.30.